Rumah Selamat Sinuhaji Terbakar di Namorambe

Rumah Selamat Sinuhaji Terbakar di Namorambe

Terbaiknews - Namorambe (SIB)Satu pintu bangunan rumah semi permanen yang dihuni Selamat Sinuhaji (65) terbakar,...
Namorambe (SIB)
Satu pintu bangunan rumah semi permanen yang dihuni Selamat Sinuhaji (65) terbakar, Rabu (8/1) pukul 17.00 WIB, di Dusun I Desa Batu Penjemuran, Kecamatan Namorambe Kabupaten Deliserdang. Untuk mencegah api tidak menyebar, rumah milik Rido Tarigan (36) yang merupakan tetangga, terpaksa dirusak.

Informasi diperoleh, warga sekitar melihat ada asap yang mengepul ke atas dan melihat sebahagian bangunan sudah terbakar, sementara penghuni rumah itu tidak ada. Dengan cepat, api membakar bangunan rumah yang sebahagian besar terbuat dari kayu (papan).

Warga sekitar berusaha memadamkan api dengan cara menyiramkan air dan terpaksa merusak sebahagian bangunan rumah milik Rido Tarigan. Tidak lama, tiga unit mobil pemadam kebakaran tiba di lokasi langsung memadamkan api. Namun rumah milik Selamat Sinuhaji sudah rata dengan tanah.

Dugaan sementara, api berasal dari hubungan pendek arus listrik (korsleting). Pihak kepolisian masih mengadakan penyelidikan, guna mengetahui secara pasti dari mana asal api. (T03/q)
Source : https://hariansib.com/Medan-Sekitarnya/Rumah-Selamat-Sinuhaji-Terbakar-di-Namorambe